Het Beatrix Blazersensemble staat sinds 2015 onder leiding van Jos Kok uit Gendringen

Opgeleid tot docerend musicus klarinet, was hij vanaf 1980 docent klarinet/saxofoon aan de Muziekschool Oost Gelderland, later onderdeel van Amphion Cultuurberdrijf.

Jarenlang nam Jos de saxofoonleerlingen van fanfare Beatrix onder z’n hoede, tot hij eind 2015 door toenmalig voorzitter Gerard Huls werd gevraagd ‘tijdelijk’ even in te vallen als dirigent voor het orkest.

Daar hoefde Jos niet lang over na te denken; Een week later stond hij voor het eerst ‘op de bok’ om nog geen twee maanden later z’n visitekaartje af te geven tijdens het traditionele Beatrix’ voorjaarsconcert. Gerard Huls in 2016: We zijn blij met hem. Hij is zeer sociaal en een echt verenigingsmens. Hij staat tussen de muzikanten en is erg betrokken bij de vereniging."

In November 2016 behaalde Jos met deze fijne groep muzikanten een 1e prijs op het concours in Zutphen. Er volgden nog vele mooie optredens en concerten, met als één van de hoogtepunten het fantastische 60-jaar jubileumconcert in ‘Het Blauwe Meer’ in 2017.

Beatrix Blazersensemble

Na de Corona-periode, waarin- net al bij vele verenigingen- het ledental terugliep, bleek er bij een aantal enthousiaste muzikanten nog genoeg animo om dóór te gaan met deze fijne hobby, en zo ontstond het Beatrix Blazersensemble;

Jos is hier naast muzikaal leider, ook onderdeel van: “Door het arrangeren van geschikte muziek hebben we in een 5-stemmige bezetting alweer een aardig repertoire opgebouwd; We hebben al diverse keren van ons laten horen, o.a. in het Slingeland ziekenhuis, rond de Kerstdagen en bij andere gelegenheden. Het is leuk werk om met dit ensemble te werken” aldus een trotse dirigent.

Het Blazersensemble repeteert elke maandag van 20:15 tot 21:15 uur in het Kulturhuus. Iedereen met een hafabra instrument is van harte welkom om bij dit ensemble aan te sluiten.